Vår resa genom Papua Nya Guinea vintern 2009 <3











* Den här resan var ingen walk in the park om man säger så ;)
  Men det var värt det! Kändes som att resa tillbaks i tiden och
  vi trodde aldrig att folk kunde leva så primitivt som de gjorde
  i vissa byar på 2000-talet.. Men det var det som var det fina
  att se hur dessa människor lever och att höra vad dom har
  för tankar och funderingar ;) Och det fick vi, skrattade mycket
  när dom frågade om Sverige och frågade vad vi hade för djur
  här och om det är sant att vi har nålar på träden istället för
  löv.. Och så berättade jag för några att jag hade en banan
  - planta hemma.. och då frågade dom mig om jag hade fått
  några bananer? Nej, sa jag.. Då fick jag svaret - Hur länge
  ska du vänta innan du kastar ut den? ;) När vi bodde i en by
  så sa en tant från grannön till hon som lagade mat åt oss,
  är det inte jobbigt att ha amerikaner som bor hos er? Vad
  matar ni dom med? Måste ta mycket tid att klura ut vad dom
  ska äta varje gång ni ska ge dom mat!? ;) Det var så otroligt
  vackert där speciellt vattnet och mäniskorna var så trevliga
  färgglada och hjälpsamma!
Och deras musik var jättebra!
  Typ som en glad slags reagge med melanesisk sång ;) Det
  var verkligen en dröm som gick i uppfyllelse när vi åkte dit! <3

   Xoxo/S

Kommentarer
Postat av: j

guuuuuuuuuud va härligt! ja skicka lite sol till mig! :D

2009-05-19 @ 21:19:42
URL: http://jessljungberg.blogg.se/
Postat av: Sophie

Härliga bilder, man vill bara åka i väg nu!

2009-05-19 @ 21:39:56
URL: http://kallenberg.blogg.se/
Postat av: teddy

Ohhh vilka härliga bilder du lagt upp på bloggen. Man kan verkligen föreställa sig hur underbart ni haft det. En ny kultur är ju allid spännande. Nålar på täden :) hihihi. Varför trodde dem det?

Gott med röd vin :)

Imorgon ska jag dricka vit.

kram o natti

2009-05-19 @ 21:58:12
URL: http://caitlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback