Tigerdelar hittade i Hanoitaxi



Detta är ju inte klokt..... Stackars djur!! :(


Miljöpolisen i Hanoi beslagtog nyligen 11 kilo
tigerben samt en nedfrusen tiger.
Foto: WWF
 
 

Tigerdelar hittade i Hanoitaxi

Hanois miljöpolis gjorde ett sensationellt fynd när
de fann 11 kilo tigerben och en nedfrusen tiger i
en taxi som var på väg från Vietnams inland till
Hanoi. En expert identifierade den 57 kilo tunga
tigern som ett ungdjur & konstaterade att tigerbenen
kom från åtminstone två vuxna tigrar.

Representanter för TRAFFIC, WWFs och IUCNs program mot illegal
arthandel, kommer att DNA-testa tigerbenen för att kunna bedöma
varifrån tigern kommit. Tjuvskytte och illegal handel med tigerdelar
utgör allt större hot mot tigrarna; på senare år har exempelvis anv-
ändandet av malda tigerben i orientalisk medicin ökat kraftigt.

- Miljöpolisen i Hanoi gör ett fantastiskt jobb, säger Nguyen
Dao Ngoc från TRAFFICs kontor i Hanoi, och Mats Forslund
från WWF Sverige håller med..

- Tidigare i år beslagtog miljöpolisen i Hanoi över två ton illegala
produkter, inklusive sex tigerskinn, och en månad senare 23 kilo
nedfrusna tigerdelar, berättar Mats Forslund.

Beslagen visar hur allvarligt hotet är mot de sista vilda tigrarna
och att WWFs och TRAFFICs viktiga arbete måste fortsätta på
bred front. Under den senaste 100 åren har mer än hälften av
den tropiska regnskogen försvunnit. Skogen som tidigare sträckte
ut sig som ett brett bälte runt ekvatorn är nu koncent-rerad till
tre kärnområden.
 
Källa: Världsnaturfonden WWF
 

Kommentarer
Postat av: teddy

Näää men ush ush ush fy 17.

Hur fasen kan man göra något sådant?

Varför drabbas djur så mycket av oss människor???

Och så pass utrotningshotade djur.

Jävla idioter.

Nu blev jag arg....



kram på dig iaf

2010-09-28 @ 21:20:49
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Instämmer Teddy! ;) Jag blir också ARG!!



Kram

2010-09-29 @ 10:25:05
Postat av: teddy

Godmorgon sötis.



Ja du - ush för FK. Inte nog med att de är långsamma som tusan utan de nekar oss som verkligen har kämpat i många år och betalat skatt.

Jävla hycklare :(



Ush för de men vi ska kämpa.

Jag ska vara på dem som en igel.

Jag ger mig aldrig.



Hur mår du idag?

Vad händer?

kram från mig

2010-09-29 @ 10:39:27
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Mamma till William

Godmorgon.Så skoj att du gillar min blogg som den är..alltid skoj att höra andras synpunkter..Ha en skön dag.

2010-09-29 @ 11:02:24
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mamma till William

Ja det är jätte skoj att fotografera...Det brinner jag mycket för..kram kram

2010-09-29 @ 11:02:57
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback