I have a crush on my spicy thai teacher...

 
Lesson 1:
 
Idag tvingade jag Man att skriva ut hela Thai Alfabetet i min nya study book!;)
Det gjorde han bra och sen så övade vi uttal på de olika tecknen.. Det gick
fint det med förutom det förbannade "ng:et" som jag har så svårt för!? :/
Man sa det sakta, fort, lågt, högt och tom. skrek det några gånger! ;)
Men det var inget imot hur han skrek när jag klarade det en gång! haha.
 
Härnäst ska vi nu spela in dessa uttalen med min Iphone så jag kan lyssna
på dem lite närsom! Har också skaffat några roliga Fraser appar som jag
nu använder som huvud kommunikation när jag vill säga något till Man.
Då sätter jag telefonen vid hans öra..;) Han blev lite paff första gången
när han stod och lagade mat och en röst sa till honom "Ska du ge mig
ditt nr eller ska jag behöva följa efter dig hela kvällen" på Thai! :)
En annan kul kommentar var "Jag jobbar som delfintränare" Lite
udda fraser? ;) 
 
*Nu är det dags att gå till sängs, hoppas jag får befinna mig i Thailand inatt...;)

Kommentarer
Postat av: ฟรีด้า

Haha "jag jobbar som delfintränare" är en fras jag alltid velat lära mig. har kunnat haft SÅ mycket nytta av att kunna säga det juuuu ;)

Svar: Ja, eller hur! :) var får de allt ifrån?
***Sophie***

2012-06-28 @ 15:44:35
URL: http://nude.blogg.se/
Postat av: Tess

haha ja nga ngo är svårt! det gäller ha tungan rätt i gommen så det inte blir na noo istället :P så sjukt många thaibokstäver att komma ihår men tur att inte alla används (: hihi kämpa på!! (:

2012-07-04 @ 04:33:12
URL: http://endorphine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback