Thailand vs. Sverige....?




Tänker alldeles för mycket just nu, är inne i en riktigt djup tänkarperiod... Mycket handlar
om framtiden. Funderar också över hur Man kommer att trivas i Sverige..? Men mest av allt
vill jag bara att han ska få sitt UT!! Hatar att vänta... men den som väntar på nåt gott!;)

Båda länderna har stora fördelar, men när det gäller att vara lycklig då vinner Thailand!
Men Sverige äger en speciell trygghet som Thailand saknar.. Jag tror att många svenskar
inte vet hur bra vi har det... ;)


Kommentarer
Postat av: Petra

Ännu en fantastisk fin bild. Alla Svenskar borde bo borta ett tag för att inse och värdesätta Sverige och inte ta allt förgivet!

2012-03-16 @ 10:11:29
Postat av: Louise

Känner igen det där tänket ;)



Även fast jag älskar Thailand så känns Sverige som ett bättre(?) tryggare val.. Våra killar kan ju få UT direkt vilket ger de möjligheten att jobba, läsa SFI och stanna minst 2 år.. dessutom får de ju svenskt personnummer och samma rätt till sjukvård som vi får! Samma trygghet för oss i Thailand finns ju inte riktigt ;) Haha. Dessutom har man ju råd att besöka Thailand ganska ofta om båda jobbar i Sverige, eller spara ihop för att kunna öppna någon större verksamhet :)



Jag är så knäpp så jag tänker på pensionen också, om man skulle flytta till Thailand nu när man är så ung.. Vad skulle hända om man gör slut om 20 år och är tvungen att åka till Sverige..



Bästa vore att kunna bo 6 mån Sverige - 6 mån Thailand :)

2012-03-16 @ 10:19:39
URL: http://sweet-holy-crap.blogspot.com/
Postat av: Louise

... Dessutom! Så skulle jag vilja att mina framtida barn fick växa upp i Sverige.. i alla fall de första viktiga åren :)

2012-03-16 @ 10:20:25
URL: http://sweet-holy-crap.blogspot.com/
Postat av: Cassandra

ohh vad jag känner igen det där. När jag var i hop med alex tänkte och grubblade jag konstant på våran framtid. har nog aldrig tänkt så mycket i hela mitt liv. älskar livsglädjen,livsstilen,vädret och gemenskapen i utlandet. Men när jag bodde i grekland längtade jag i hjäl mig dom sista månaderna efter årstider, svenska mat, svenska fik, svensk kultur ja det mesta. Har verkligen lärt mig att upppskatta sverige igen :) även om jag gärna bor utomlands en till period av mitt liv. hoppas allt löser sig och Man kommer gilla sverige han kommer ju trots allt på sommaren. vem kan inte gillar vackra sverige då? ;)

2012-03-16 @ 13:18:54
URL: http://cassandra87.blogg.se/
Postat av: Linda

Ta det på rätt sätt Sophie men jag blir lite nyfiken på vart ni ska bo i Sverige?! Eftersom P inte fick ha sin (fd) flickvän i huset, så borde väl samma gälla för Man? ;) Eller ska ni bo där alla tre???



2012-03-17 @ 19:29:32
Postat av: Eroll B

Från och med november kommer jag och min fru(thai) bo 6 mån i Sverige och 6 Mån i Thailand.Det bästa av två världar.Jobba sommartid i Sverige och semester i Thailand vintertid.Väntar på att hennes PUT ska bli klart,ca april-maj.

Besökte föresten Phangan förra veckan,haad Yao,magiskt vackert.

2012-03-18 @ 01:39:02
Postat av: Sophie

Linda! Ta det på rätt sätt!;) Jag äger 50% av detta hus och om det ska gå till försäljning så spelar det väl ändå ingen roll om vi bor där? då Palle ändå måste skaffa sig ett hem.. och då kommer häller hans saker inte att vara kvar där!? Så det är en stor skillnad.. Också när jag betalar hälften av huset och varit borta sammanlagt ett åt så skulle det kanske kunna få vara min tur att bo där?Men nu är det så att vi är inbjudna att bo hos pappa.. men Palle har också sagt att vi får bo i huset om vi vill, sen kan jag alltid fixa en lägenhet om det skulle vara så! Vet inte varför du bryr dig om det? det enda jag bryr mig om är att få komma hem till min morfar och övriga familj samt sälja huset och lämna det bakom mig..

2012-03-18 @ 14:12:10
Postat av: Sophie

Errol B.. Ja, det är magiskt vackert här! Kul att ni har lyckats med 6 mån här & 6 månader där! Dröm för många!;) Det är vad vi tänker köra på med! Lycka till med din frus PUT! Och en fråga hur lång tid tog det för erat UT? Några problem?

2012-03-18 @ 14:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback