Reselista!

jag kommer ihåg hur mkt jag älskar att resa, även om jag nästan aldrig gör det längre..;)
 
 
Vilka länder har du besökt?
Norge, Danmark, England, Tyskland, Österrike, Schweiz, Grekland,
Cypern, Italien, Holland, Bulgarien, Turkiet..
 
Thailand, Laos, Kambodja, Vietnam, Malaysia+Borneo, Indonesien, Kina, Tibet, Hongkong
, Filippinerna..
 
Papua Nya Guinea

Egypten
 
Oman
 
Oman beach, inte illa..
 
 
Lite känns det som.. måste bli fler!!;)
 
 
 
Favoritland att besöka?
Jag längtar ju alltid tillbaka till Kina/Tibetoch till Filippinerna. Så det måste ju vara de två.
Och Thailand givetvis!! Och när man bor borta SVERIGE! :) 
 
*Vackra Kina!
 

Favoritstad som turist?
Jag är galen i Bangkok får aldrig nog! Sen gillar jag London & Peking. Och jag fastnade
tillslut för Manila, fast jag hatade staden första gången vi sågs. Man kan säga att vi hamnade
på fel ställe! :) Nämligen ett av de farligaste! Men sen blev det bara bättre med underbar
shopping! ;)
*London med finaste Karin..

Bästa stället som du besökt?
Dalai Lamas hem - Potala palatset i Tibet! Mäktigt att blicka ut över bergen från
världens högsta punkt! Överallt i Papua Nya Guinea! Spännande och nya intryck.
Och många många fler, kan inte välja...
 
*En så lycklig, stolt & genomfrusen Sophie ser ni här..;)
 

Sämsta stället du besökt?
Vi reste långt för att komma till ett av världens finaste dykställen
Indonesien-Sulawesi-Manado, väl på plats möttes vi av ett
berg med sopor..:/ Total besvikelse!
*Lite shopping från Peking..
Bästa shoppingen?
Bangkok såklart!! Där finns allt! Annars står London, Peking & Manila högt upp på listan!
 
Favoritö?
Koh Phangan, Bali & Boracay..
*Koh Phangan
*Bali
*Mys på Boracay..
 Favoritstrand?
*Thailand-Koh Phangan, Than Sadet stranden, man kommer till efter att ha färdats
genom  Djungeln i en timme..
*Filippinerna - Boracay.. you never want to leave...;)
*Papua Nya Guinea beach..
Då måste jag ändå säga stränderna på Koh Phangan de är rankade som några utav
världens vackraste och jag kan bara instämma! Sen är ju oxå Boracay i Filippinerna
helt outstanding! Verkligen den perfekta Paradis stranden! Och sist men inte minst..
Atoll-öarna i Papua Nya Guinea med orörda, vackra, öde stränder hela vägen
runt öarna!

 
Vart vill du åka?
Jag har drömt om Burma & Nepal lääänge!! Så står fast vid det! ;)
*Magiska Shwedagon i Yangoon som jag en dag ska njuta av..;)


Vart vill du inte åka?
 
 
 
 
Det finns inte många ställen som jag skulle tacka nej till att besöka.
Men det finns några länder/platser i Afrika som jag inte är så sugen
på tex. Nigeria och dess köttmarknader.. 


Inplanerade resor?
Eventuellt en vecka i Österrike i höst för att hälsa på min rese bästis Yvi som bor lite utanför Wien. Och i slutet av året är det meningen att vi äntligen ska åka tillbaks till vårt hem Thailand! Sen ska jag bara till Burma eller
Nepal i Vinter, på ett eller annat sätt! ;)
 
Sen har jag ju massor av fler länder och platser jag vill och ska besöka!!
Men det kan vi ta en annan gång...:)

Kommentarer
Postat av: Cassandra

oh vad härlig läsning, kul med reseinspo! :)

2012-06-20 @ 18:54:32
URL: http://cassandra87.blogg.se
Postat av: Cassandra

kanske snor denna av dig också ;) kram!

2012-06-20 @ 18:54:49
URL: http://cassandra87.blogg.se
Postat av: Sophie

Do it;)

2012-06-20 @ 19:16:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback