Kräftskiva, Kärt besök & jultidningar??

Min dåliga uppdatering fortsätter.. :/ Har helt enkelt inte haft
tid och kanske inte sådär mycket lust till det heller.. Helgen
som var började bra med att Palle♥ kom hem redan på tors
-dagen som en liten extra bonus ;)

Fredag & Lördag ägnades åt att fixa med Kräftskivan
planera, handla, städa osv. På Lördagen kom helgens höjd
-punkt bestående av min "all time best friend" Karin &
hennes pojkvän Mattias!! Så vi pratade lite och drack kaffe
osv. men sen var det dags att hoppa in i duschen och börja
ta fram maten och så.. Allt flöt på bra, vi var 23 personer
så det blir ju lite att fixa med  ;) Men bäst av allt med tanke
på att vi satt ute var att vädret var helt perfekt, en riktigt
fin kväll! Tråkigt bara när man gjort sig mkt besvär att en
del bara typ äter jättefort och sen springer in.. Tycker ju att
man ska sitta länge & prata och ta det lungt som iaf hälften
av oss gjorde.. När vi sen ätit klart så kollade de flesta på
fotbollen medan vi andra satt ute & lyssnade & sjöng med
vår braiga trubadur Linus ;)

Sen efter fotbollen började folk bli rejält glada i hatten &
alla dansade och spexade..haha Med risk för att låta som
en gammal pedant kärring så måste jag ändå bara skriva
att när jag tex. går bort på fest till nån och jag skulle råka
slå sönder något.. kanske ett glas eller en kruka eller en
säng..(sist vi hade fest var det någon som hade knäckt
sängen i vårt gästrum så att den var helt sne???) så skulle
jag absolut säga det till de som har festen.. eller som när
nån häller ut en öl nånstans och bara låter det vara?? Det
är fan inte OK att bete sig så tycker jag men ändå så gör
folk det?? Då är det ju nästan som att man börjar undra
om det är värt det?? Att ha fest alltså och få sitt hus helt
trashat lite då och då?? Men sen är det ju bara vissa som
beter sig så.. Anledningen till att jag blev lite extra le den
här gången var att jag typ valt att låsa sovrummen så att
ingen behövde gå in där(finns ju lixom ingen anledning).
Men då var det ju givetvis nån huligan som hade tagit sig
in dit ändå och kastat ut en halv flaska bubbel i sängen och
hällt öl som runnit på min nya datorväska med min NYA
dator i och som om inte detta räckte så hade samma person
lyckats få kladdet på mina NYA mockastövlar som jag
valt att förvara där inne med???????? Man blir ju trött!!

Kanske är dags att bara ha mysiga middagar istället med
god mat och lite vin istället... Eller tjejfester?? ;)

Sen var vi ju oxå ute på en nattklubb senare och där hade
jag mkt roligare eftersom att jag inte behövde barnvakta
och torka öl hela tiden..

*Maybe it´s me gettin old? Or people should learn how to
behave??*

Dagen efter mådde jag prima då jag druckit med måtta..
Så det var bara upp & röja och moppa osv. Blev överas-
kad av hur mycket tomflaskor & boxar & burkar det var!??
Sen gjorde jag värsta american breakfasten åt oss och
våra gäster.. ;) typ 3 paket baicon & 10 stekta ägg och
frallor i ugnen osv. Nice! Då ringde det på dörren och guess
what?? Det var en kille som ville sälja jultidningar! Hemska
tanke!! Jag som inte riktigt gett upp sommaren än?? Sen slapp
-ade vi med "Little Britain" & tog det lungt resten av dagen..

Have a nice day! <3


Kommentarer
Postat av: josefina

ibland så har man inte bara lust att blogga =)

2009-09-07 @ 12:03:33
URL: http://josefinaljus.webblogg.se/
Postat av: Linda

Men Sophie...bjöd ni fjortisar?!?!?! ;)

Låter som en del höjdpunkter i alla fall :) du skulle ha låst dörren och bara haft utefest.



Och jag tycker att det låter som en kanonbra idé med middagar...boka in oss på den första :D

kram

2009-09-07 @ 18:38:41
URL: http://citronlimespyssel.blogspot.com
Postat av: Cassandra

Så jäkla tråkigt att det blir så när man anstränger sig för att fixa ngt trevligt.. Var likadant på våran kräftskiva förra året, trist.



Men kul att du hade det skoj ute i alla fall. :) kram

2009-09-07 @ 22:21:39
URL: http://cassandra87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback