Wish me luck.. ;)




Helgen var jätterolig fylld med goda vänner, dans, bubbel & mycket skratt!
Patrik och jag hade en del kvalitetstid med, nyttigt för oss! Saknar honom
nu när han åkt och kommer hem på Fredag..<3

Skickade in min Visa ansökan förra veckan och väntar nu med
spänning på ett svar... Tror dock inte att det har gått vägen men
hoppas på ett litet mirakel! ;) De har nämligen infört en ny regel
när man söker det "triple entry" Visat som jag gör... Regeln är
gällande att det nu inte räcker att bifoga en tur & retur biljett till
Thailand som innan utan nu vill de även ha "bevis" på andra och
tredje inresan till landet.. Hmm? detta är ju helknasigt för dels har
jag inte bokat några sådana biljetter ännu då jag inte ens bestämt
vart jag ska åka på "Visarun".. (Visarun = de resor som man gör
ut & in ur Thailand för att man ska få nya dagar stämplade i sitt
pass, om man ska stanna en längre period). Och en av de gång-
erna har jag eventuellt tänkt att korsa gränsen till fots som väldigt
många gör tex in till Laos eller Burma och det har man ju ingen
biljett för så det hela är konstigt!? Sen verkar det som att vissa
lyckas få Visat utan dessa "biljetter" och andra får det inte!? Så
det är som ett lotteri!! ;)

Det som är bra nu när man söker Visa är att de är gratis fram till
sista Mars 2011 för att öka turismen! Då kanske de inte ska göra
det så krångligt för oss turister..?

Wish me luck please...;)

Kommentarer
Postat av: Madde

gud vad härligt det där såg u

2010-11-01 @ 14:45:39
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Gud va jobbigt! Jag har haft tur med mitt student visa, men många här nere åker på visaruns hela tiden.. Lycka till! :)

2010-11-01 @ 17:25:41
URL: http://lolamay.blogg.se/
Postat av: teddy

Ohhh hjälp så krångligt det låter. En massa pappersarbete förstår jag...

LÅter iaf som att ni haft en great helg tillsammans.

Tid för varandra är guld värd.

Det håller jag stenhårt på.

Allt annat är bullshit.



Tack tack vännen :)

Jupp något på A är det - det kommer ut när hon kommer.



kram på dig

2010-11-01 @ 21:21:21
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Alessandra

Hoppas Hoppas!

2010-11-01 @ 22:17:06
URL: http://alessandra.se
Postat av: Anonym

Jag håller tummen! :-) Såg att det var 24 grader där nere, lite kallt tyckte dom. Minns inte vart exakt men jag nöjer mig helt klart med det :-D 10 dagar kvar! Kram

2010-11-02 @ 07:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback