The City of Hat Yai in the deep South of Thailand..



Gjorde ett Visarun(=kort resa för att få ny stämpel i passet+nya dagar i Thailand)
till Malaysia i slutet av Januari. Då passade vi på att spendera några dagar i stor-
staden "Hat Yai" som jag tidigare bara passerat. Hat Yai kändes mkt större än vad
jag trott att det skulle vara.. Men det konstiga var att det normalt i större thai städer
brukar finnas ett ganska stort utbud av olika kända matkedjor & butiker men det var
inget jag såg i Hat Yai, som jag upplevde som ett stort kaos med röriga gator som
alla liknade varann. Inte ens vår motorbike chaufför hittade i staden!?;)

Som tur var blev vi väl omhändertagna av min vän Manthana som bor där
sen några år tillbaks med sin man och söta baby, Fern.<3 De fixade ett fint
Hotell för jättebra pris, bjöd hem oss på middag samt fixade bil+chaufför
till gränsen! Så allt gick väldigt smidigt.


*Utsikt över Hat Yai från hotellrummet..




*Bodde högt upp, fick svindel när jag kollade ner..:/...;)





*Maten var väldigt god & extra spicy...

*Spicy soup.. yammi! :)

*Kinesiska Nyåret firades rejält! Med vackra dekorationer & (to much)fireworks!..

*Tivoli i Chinatown..



*"Drak-dans" i varje gathörn...;)



*Då mina vänner spelar i band, blev det att kolla in de "lokala" banden... Good Music!

*Manthana & lilla Fern.. Fern betyder sky, fint!

*Than som spelar i både Somrom band & Thailands mest kända band "Job2Do"
  kom och hälsade på och underhöll med musik & sång efter maten..;)



*Jag ser ut som en flummig hippie, men var sjuk & gick på antibiotika så no drinks..:)



*Sötnosen Fern tyckte om att vara med på kort..



Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns shopping center med tex Mc Donalds i Hat Yai.

2011-05-14 @ 13:49:47
Postat av: Sophie

Ja, det vet jag... Och ett turiststråk med en del kända kedjor.. men tyckte inte att det var så mkt som i andra städer med tanke på ytan..

2011-05-14 @ 15:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback