Gecko & mega spider fight/jakt - bra start på dagen...:/


Eller inte.. Gick upp för ett toalett besök ca 08.30.. satt där och kissade
helt nyvaken när jag hörde ett välbekant ljud dvs. en skällande Gecko! :/
What? tänker ni de små geckosen är ju så söta!? Ja, de små är söta och
bra att ha och de stora är också bra att ha men de är jätteaggressiva
och attackerar mer än gärna med sina sylvassa huggtänder..

jag fick lite smått panik, och när jag hoppade upp från toaletten
sprack mitt knä givetvis upp så jag skrek av smärta vilket fick
geckon till att bli helt tokig!! Då plockade jag upp en sarong från
golvet för att skrämma iväg geckojäkeln då hoppar det fram ca
10 otäcka spindelbabys från den & mamman satt på sarongen
i min hand.. :/ så då slängde jag den och sprang skrikande ut
ur badrummet.. Då vaknade Man & sa -Do you have to be so
loud in the bathroom all the time??? :)

Han
tror förmodligen att jag är galen.. men det ska bli skönt
att få en paus från alla djur/insekter/kryp i Sverige.. Här
måste man alltid vara försiktig när man kollar i kassar, väskor
skåp, garderober etc. för det är inte sällan man kan ha en
orm eller annat i huset..;)



*Här har vi en av mina nya bekantskaper..;)


Kommentarer
Postat av: Louise

OMG den är ju enorm! Jag hade tur på Phuket.. förutom de små geckos hade jag 3 kackerlackor inne i rummet.. annars inget alls.. skönt! :)



Jag har förövrigt bytt blogg.. så nu kommer jag blogga på http://dreamsandlies.wordpress.com/ istället :)

2012-04-04 @ 09:57:57
URL: http://sweet-holy-crap.blogspot.com/
Postat av: Palle

Måste du va så nervös å rädd! hahaha;)

2012-04-04 @ 23:28:06
Postat av: Emilia

fyyy! jag hade dött!!! ;)

2012-04-05 @ 00:05:21
Postat av: Sophie

Palle seriöst du är mer rädd för kryp än mig!! Egentligen är jag inte så rädd för dem.. det är mer att man inte är beredd..;)



Emilia.. tror jag har lite ägg kvar från denna spindeln..Ger dig en present sen...;)

2012-04-05 @ 06:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback